Woning Stijl

Leven in en met stijl

Waar op letten bij het bestellen van gebruikte kantoormeubelen

Heb je een bedrijf met bijbehorend kantoor? Dan horen daar natuurlijk kantoormeubelen bij. Je zult al naar gelang de exacte werkzaamheden verschillende kantoormeubelen nodig zijn. Denk aan bureaus, bureaustoelen en kasten. Als je bijvoorbeeld een kantoor hebt met een man of twintig dan kan dit bovendien behoorlijk in de papieren lopen. Kijk maar eens rond op internet bij de aanbieders van kantoormeubelen. Het ziet er allemaal spik en span uit natuurlijk, maar goedkoop is anders.

Maar het kan anders. Als je moet investeren in kantoormeubelen dan kun je ook eens kijken naar gebruikte meubelen.

Gebruikte kantoormeubelen

Stel je bent een startende ondernemer in de categorie advisering. Je hebt tien man in dienst en gaat een ander kantoor betrekken. Deze ruimte moet nog ingericht en gevuld worden. Er moeten dus ook nog meubels in. Je bent minimaal tien bureaus en tien bureaustoelen nodig. Eigenlijk elf als je ook zelf nog een werkplek nodig bent.
Dan heb je voor de basisbehoefte gezorgd. Alle tien medewerkers kunnen nu een computer plaatsen op hun bureau en ze kunnen zitten. Maar er zal ook nog opslagruimte nodig zijn voor dossiers en mappen en dergelijke. Hiervoor wil je graag kasten aanschaffen.

Nou, dit kunnen dus gebruikte exemplaren zijn. Als startende ondernemer heb je wellicht nog niet veel buffer qua financiën dus een hoge investering voor kantoormeubelen, daar zit je waarschijnlijk niet op te wachten.
Maar waar moet je dan op letten bij het aanschaffen van gebruikte kantoormeubelen?

Waar op te letten bij het aanschaffen van gebruikte kantoormeubelen

Om te beginnen de bureaus. Let er sowieso op of deze in hoogte verstelbaar zijn. En als je ziet dat dit theoretisch zou moeten kunnen, controleer dan ook of dit ook daadwerkelijk nog steeds kan. Je wilt natuurlijk niet dat een medewerker na een maand al problemen met zijn rug krijgt omdat hij het bureau niet op de goede hoogte kan instellen.

Voor de bureaustoelen geld eigenlijk hetzelfde. Kijk goed welke ergonomische mogelijkheden er op de stoelen zitten en check of deze allemaal nog werken. Dit is ook de hoogte instelling. Maar zeker ook de instelling van de rugleuning en eventueel de armleuningen. Een verkeerde houding kan een werknemer maanden de ziektewet in helpen.

Als je ook kasten aan gaat schaffen die gebruikt zijn controleer dan op de sluiting. Zitten hier openslaande deuren in, kijk dan of deze nog soepel open gaan en soepel weer sluiten. Controleer ook of deze op slot kunnen en of er in dat geval een sleutel en reservesleutel bij aanwezig is.
Kies je voor een kast met een roldeur, check dan of deze ook nog daadwerkelijk makkelijk rolt.

Bron: officetopper.com